Založ si blog

Trvalo udržateľný ústup

V poslednom čase sa čím častejšie stretávam s vlnou arogancie, a bezdôvodnej diskriminácie každodenných názorov. Toto sa len vystupňovalo predchádzajúcimi voľbami, a s nimi spojenými ťahanicami o hlasy.

Neznášam radikalizmus, aj keď slovo ,,neznášam” je samo o sebe radikálne, teraz je ale úplne na mieste. Od delenia na červených a čiernych(momentálne modrých a červených), až po zbožných a bezbožných. Ešte nikdy som v tom nevidela zmysel. Delenie mi príde skôr ako neschopnoť más, prípadne jednotlivcov, vyrovnať sa s tým, že nemajú nad všetkým kontrolu, a to kontrolu nad druhými ľuďmi. Neschopnosť pripustenia si vlastnej omylnosti, a hraníc svojho poznania.

Omnipotentnosť niektorých výrokov ma dostáva do vývrtky. Segregácia na my a oni sa rozmohla ako plieseň na starom chlebe, a to čo nás malo živiť – komunikácia –  sa stáva jatkami a pytvou chýb tých druhých.

Už ako dieťa som sa naučila, že sa nemá ukazovať prstom, ale momentálne sa tento zlozvyk stáva v prenesenej forme hitom vo všetkých mediách a dialógoch. Hráme sa na rovných a rovnejších, a snažime sa tým vyriešiť vlastné problémy. Prečo je tak ťažké sa vyrovnať s tým, že naozaj na zemi nie sme sami?

Asi každá názorová základňa pochádza z jedného a toho istého, a to zo skúseností. Z každodenného života si zbierame svoje výkričníky, situácie čo chceme alebo nechceme aby sa zopakovali. Prečo si potom jednoducho nepriznať, že každý má nárok na svoju slobodu, a svoj náhľad na vec? Namiesto toho však hneď okolo seba strieľame ultimátami.

Som za názorový anarchizmus v rámci tolerancie existencie alternatívnych riešení a úvah, a taktiež za toleranciu chýb. Veď spoločnosť sa od opice prebojovala až po počítač, tak prečo si nepriznať, že svet sa nezrúti zo mňa, so mnou, ani bezomňa.

 

 

Výsledkom všetkého by mal byť pokrok. Ale prečo sa pokrok interpretuje len ako rozvoj majetku, prečo nie ako rozvoj spoločnosti? Trvalo udržateľný rozvoj je neudržateľný, treba prejsť na trvalo udržateľný ústup. Ústup v segregácii, arogancii, ústup egoizmu.

 

Vražda

04.04.2011

V titulkoch tvojej mysle zas čakám na ťahy vrások na tvojom čele čo oznámia mi slová smelé, a dotykom keď ma pobozkáš, nová Múza ja chytím pero, a zas a znova potečie krv z tvojich očí. Hlúpa Múza, čo zradila si ma a plíživým krokom opustila našu posteľ (už len moju). Ty, sprostá Kreativita, a na márach kvety okolo mysle ťa pochovávam dnes aj zajtra…

Dnes musím, či skôr len tak pre nás návšteva Dómu

09.10.2010

Tak dávno som nepísala, ale dnes musím. Pre pár symbolických riadkov dnešného dňa, aspoň pre mňa iného ako všedného. Jedným z dôvodov, oslava rituálu(rozumej, vydržali sme to spolu), a tým druhým sprievodná akcia – návšteva Dómu. Sme mladí, preto mnoho vecí má pre nás ešte čaro, a hľadáme ich symbolický význam. Dnes bol pre nás deň oslavy rituálu. [...]

Joe Biden, Barack Obama

Štyria prezidenti v New Yorku. Biden s Obamom a Clintonom zozbierali 25 miliónov USD, Trump bol na pohrebe policajta

29.03.2024 07:11

Americká prezidentská kampaň vo štvrtok večer dostala do New Yorku štyroch amerických prezidentov.

Nehoda, ilustračná, sklo

Autobus s desiatkami cestujúcich sa prevrátil na nemeckej diaľnici

29.03.2024 06:38

Autobus s približne 60 cestujúcimi havaroval vo štvrtok večer na diaľnici v západnom Nemecku, zranenia utrpelo vyše 20 ľudí, informovala DPA.

libanon, hizballáh

Pri izraelských úderoch pri Halabe zomrelo 36 sýrskych vojakov

29.03.2024 06:27

Pri izraelských úderoch namierených na oblasť neďaleko Halabu (Aleppa) na severe Sýrie zahynulo podľa agentúry AFP najmenej 36 sýrskych vojakov.

Jaroslav Slašťan, Zásahový tím pre medveďa hnedého

Nebol to hon na čarodejnice. Medvedica v Mikuláši bola skutočným rizikom, hovorí šéf zásahového tímu

29.03.2024 06:00

K ľuďom sa samica, ktorá útočila v metropole Liptova, približovala pravidelne. Tvrdia to členovia zásahového tímu. Pri jej monitorovaní použili špičkové drony.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 3
Celková čítanosť: 4976x
Priemerná čítanosť článkov: 1659x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy